Väsbyhem äger Sigma Centrum och har sett att centrumet har flera viktiga funktioner för Sigmaborna, men att det också finns utrymme att tillföra fler kvaliteter.

Utvecklingsarbetet har skett med en tydlig strategi där hållbarhet är i fokus, både social och ekologisk, vilket lett till att ett par spännande verksamheter etablerar sig i Sigma centrum. Kultur- och fritid från Upplands Väsby kommun har redan aktiviteter flera gånger i veckan, som bl.a. scenföreställningar och bokcirklar. Men även externa aktörer som Väsby Konsthall och ett par fristående konstnärsgrupper är på väg in.

Miljöerna på utsidan kommer möta upp de förändringar som sker på insidan av fastigheten. Väsbyhem och Tryggare Väsby (lokal fastighetsägarförening) har gått ihop för att skapa nya mötesplatser med integrerade ekosystemtjänster i den yttre miljön.

Att skapa nya sociala flöden genom nya kvaliteter och att parallellt rusta otrygga platser kommer att stärka tryggheten och ge en levande stadsutveckling.

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...