Väsby Växlar upp är en kommunal satsning bestående av två delar, dels förstärkt arbete med att fler Väsbybor ska komma i egenförsörjning, dels att fler företag ska få möjlighet till rådgivning och stöd i att växa.

Måndag 12 september anordnade Väsby växlar upp en halvdags erfarenhetsutbyte mellan Upplands Väsby kommun och Uppsala kommun. Dagen anordnades på plats i Väsby. Förutom de två kommunerna deltog även Tryggare Väsby och Gottsunda/Valsätra fastighetsägare.

Det var första gången som denna konstellation träffades och utbyte erfarenheter. Syftet med dagen var att dela erfarenheter och ta lärdom av varandra. Under dagen diskuterades likheter och olikheter mellan kommunernas arbete med EST - Effektiv samordning för trygghet, fastighetsägarsamverkan och andra trygghetsinsatser. 

Samverkan är en kärnfråga för Tryggare Väsby, och vi vill vara med och bidra där vi kan. Träffen var givande, och det är spännande att höra vad som händer i andra fastighetsägarföreningar, säger Helena Kihlanki, verksamhetsansvarig Tryggare Väsby. 

 

 

 

Foto: Erfarenhetsutbyte mellan Upplands Väsby kommun och Uppsala kommun.

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...