Väsbyhem bjuder in till invigningen av Nya Elis park! Ett tillfälligt torg öppnas upp på platsen där gamla medborgarhuset tidigare stått. Självklart är Tryggare Väsby på plats för att fira invigningen och bjuda på fika!

Datum: 13 juni

Tid: 16.30-18.30

Plats: Centralvägen 9

  • Tobbe Trollkarl uppträder klockan 17.30 med showen ”Återvinn eller försvinn!”
  • Bidra med ditt minne från gamla Medborgarhuset och få en gåva. Vi vill gärna träffa dig som vill dela med dig av minnen, kanske roliga anekdoter eller foton från gamla Medborgarhuset. Som tack får du en gåva med dig hem. Först till kvarn då det bara finns ett begränsat antal.
  • Vi bjuder på korv med bröd och festis, popcorn och glass
  • Ansiktsmålning för alla barn
  • Tryggare Väsby bjuder på fika
  • Är du nyfiken på vad som återbrukats från gamla Medborgarhuset? Träffa Amanda Borneke, specialist inom cirkulär ekonomi, som kan berätta om återbruksprocessen och resultatet av arbetet.
  • Upplands Väsby kommun är också på plats och tar in synpunkter om nya kommunhuset.

 

Läs mer här!

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...