Den 22 maj deltog Tryggare Väsby på Medborgardagen i Sigma, ett välbesökt evenemang fyllt av lokala aktörer, engagemang och samtal om trygghet, gemenskap och framtid.

Vi delade bord med Vänner i Väsby och fick möjlighet att prata med boende, unga, föreningar och andra samhällsaktörer om vårt arbete för ett tryggare Väsby. Vid vårt bord kunde besökare ta del av information, ställa frågor, lämna synpunkter och bidra med egna idéer.

På plats fanns över 30 olika verksamheter, bland annat Polisen, Räddningstjänsten, Väsbyhem, skolor, föreningar och kommunens olika enheter. Alla med ett gemensamt mål: att göra Väsby till en ännu bättre plats att leva på.

Stort tack till alla som kom förbi och tog del av dagen tillsammans med oss!

Har du frågor och idéer - kontakta oss via dona@tryggarevasby.se

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...