Tryggare Väsby bjöd in till kick-off den 5 oktober på Hugo Sabels Torg. Med hänsyn till FHMs restriktioner hölls eventet utomhus med mingel och god mat från de foodtrucks som finns på torget.

Brf:er från hela området, både medlemmar i Tryggare Väsby och potentiella medlemmar, var inbjudna. Polis, trygghetsteam och kommunala representanter var också på plats och kalaset avslutades med en områdesvandring. Sällskapet gick genom Suseboparken som har en central och betydelsefull plats i Väsby, för att sedan passera genom BRF Suseboparkens fastigheter. Därefter uppehöll gruppen sig vid grönområden och förde diskussioner kring olika platser i centrala Väsby, där man ser att det finns utrymme för mer samarbete och direkta åtgärder. 

Tryggare Väsbys kick-off avslutades vid stationsområdet, där deltagarna fick möjlighet att ställa frågor till polisen och om Tryggare Väsbys samarbeten. En lyckad kick-off och en bra start på hösten!

På bilden ser vi en liten del av Väsbys trygghetsgäng, med både kommunala aktörer samt Väsbyhems trivselvärdar. 

Relaterade nyheter

04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...
Muralmålning med hästtema på en garagelänga i Smedby vid Mälarvägen.
10 april 2026

Ny muralmålning i Smedby – ett nytt blickfång vid Mälarvägen

Som en del i vårt platsutvecklingsarbete har en tidigare anonym yta i Smedby fått en cirka 14 meter lång muralmålning med hästtema. Den syns från Ekebovägen/Mälarvägen och finns på garagelängan vid Ardennergatan/Hovslagargatan.