Förra veckan deltog vi i Beredskapsveckan här i Upplands Väsby, och vilken vecka det blev!

Under tisdagen bjöd vi tillsammans med Svenska Lottakåren och Upplands Väsby kommun in till ett seminarium där vi berättade kort om samverkan mellan fastighetsägare, Brf:er och boende samt hur insatser som belysning, renhållning och snabb återställning bidrar till tryggare miljöer.

På lördagen fanns vi tillsammans med Lottakåren i Väsby Centrum. Många Väsbybor stannade till för att prata om beredskap och trygghet och inte minst för att delta i vår tipspromenad där vi lottade ut två krislådor.

Stort tack till Svenska Lottakåren för samarbetet under beredskapsveckan och stort tack till er medlemmar och besökare som bidrog med frågor och engagemang.

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...