Väsbyhem har byggt nytt! Åhusen ligger centralt i stationsområdet, där det nu finns rökfria bostäder, med tillgång till bilpool.

Åhusen utgör den första etappen i utvecklingen av en ny stadsdel. Väsbyhem bygger tre nya hus, med 194 lägenheter runt en gemensam gård. Det första huset är färdigställt och bostäderna är nu till uthyrning. Flertalet av de nya lägenheterna hyrs ut till ungdomar och studenter, då bostadsmarknaden länge har varit tuff för den målgruppen. 

29 lägenheter är nu till uthyrning i det första huset med adress Tegelvägen 3 och 5. I huset finns allt från 2 rum och kök på 59 kvm upp till 4 rum och kök på 87/88 kvm. Inflyttning är den 14-17 juni 2021.

Tillgång till bilpool

Flyttar du till Åhusen får du också tillgång till bilpoolen i området. Ett miljövänligt alternativ, där du även slipper alla kostnader som det innebär att äga en egen bil och i stället enkelt hyra en bil bara när du behöver.

 

Besök visningslägenheten digitalt!

Det går tyvärr inte att erbjuda en fysisk visning av den tänkta visningslägenhet i huset, i och med pandemiläget. I stället erbjuder Väsbyhem den som är intresserad att följa med på en filmad visning i en av lägenheterna. Visningslägenheten har 4 rum och kök och är 87 kvm stor.

Välkommen in i visningslägenheten

På det viset kan man få en uppfattning om lägenheterna och de materialval som är gjorda i badrum, wc och kök. 

Passa på att gå in och ta en titt! 

Visionsbild av Åhusen, Väsbyhems material. 

Relaterade nyheter

22 juni 2026

Välkomna på kurs om hemberedskap 1 oktober

Den 1 oktober 17:30-19:30 arrangerar Tryggare Väsby tillsammans med Civilförsvarsföreningen i Upplands Väsby en kurs i hemberedskap i Messingen. Under kursen kommer Pia Cederberg gå igenom hur man kan klara sig i sju dagar utan hjälp från samhället i...
04 maj 2026

Tryggare Väsby deltar på Smedbydagen den 7 maj 2026

  Nu på torsdag den 7 maj är det dags för medborgardag i Smedby och självklart är Tryggare Väsby på plats!     I år deltar Tryggare Väsby tillsammans med vår medlem, Väsbyhem. På plats ser vi framemot att få dela en glass och höra era tankar och...